Štíhlý vývoj
Metoda štíhlého vývoje Pokud se na výrobě produktu podílí stále více firem v síťovém propojení, zvyšují se i režijní náklady. Nedostatečné stanovení požadavků na produkt, až nadměrná pozornost vývojových inženýrů nebo nadbytečná práce, která vyplývá z nedostatečné komunikace mezi zaměstnanci - to jsou příklady klasického plýtvání ve firmách. Zkušenosti společnosti ROI dokazují, že podíl klíčových činností ve vývoji činí jen 30 až 50 %. Toyota jako vzor pro evropské podniky? Úspěch automobilky Toyota je založen, krom jiného, na způsobu vývoje produktů (TPES-Toyota Product Development System), který se důsledně orientuje na potřeby zákazníka. Ale TPES nelze jednoduše kopírovat, protože evropské společnosti a jejich produkty jsou odlišné. Silnými stránkami jsou: vysoká míra inovací a neustálá snaha dokonale zrealizovat přání zákazníka. Takovýto přístup vytváří vysoce inovativní, ale i velmi širokou a relativně drahou produktovou řadu. |
Přístup ROI a metoda štíhlého vývoje Správnou cestou, jak dospět ke štíhlému vývoji produktů, je využít osvědčené postupy a skloubit je s požadavky evropských podniků a s inovacemi. Základními požadavky na štíhlý vývoj jsou: jasná vývojová strategie, přesná struktura produktů a dokonale vyladěné projektové portfolio. Až na tyto pevné základy je možné zavést štíhlé procesy a štíhlou organizaci s přesně zacílenými metodami a nástroji. V centru přístupu ROI stojí, stejně jako v TPES, zkušení, kvalifikovaní a motivovaní zaměstnanci. ROI má rozsáhlé zkušenosti v zavádění štíhlého vývoje v různých oblastech. |